zondag 20 maart 2016

WERELDWONDEREN DEEL 1.

Het thema met de nadruk op kaartbegrip en aardrijkskunde nadert zijn einde.
De leerlingen leerden over de polders, over onze streek, de provincies van ons land enz...
Ze leerden ook het register van een atlas goed te hanteren en allerlei zaken op te zoeken. 
Uiteindelijk kwamen we bij de wereldbol en de wereldkaart terecht met de werelddelen, de zeeën, de grote gebergten en de grote rivieren in de wereld. 
Als sluitstuk werkten de kinderen in groepjes elk één wereldwonder verder uit. 
Dit moeten ze voorstellen aan de andere leerlingen. 
De kinderen waren heel gemotiveerd. Velen verwerkten hun verzamelde informatie in een powerpoint-presentatie. Ze maakten ook een maquette van hun wereldwonder. Creativiteit kwam hier goed aan bod. Natuurlijk was het ook goed leren samenwerken met de andere groepsleden, wat soms eens met vallen en opstaan ging. 
Omdat hun tijd beperkt was legden verschillende groepjes zelfs tijdens de middagpauze de laatste hand aan hun werk. 

De groep van het colosseum te Rome kwam het eerst aan bod. 











Vervolgens was het beurt aan de groep die werkte rond de Taj Mahal te Indië. 











De groep die werkte aan de Machu Picchu te Peru stelde hun maquette ook op een originele manier voor. Jammer ontbreekt hier Lore Antonissen die met deze groep meewerkte maar door ziekte afwezig was.  









We bekijken het maagdenbloed. De Inca's offerden dat voor hun goden ... 





Proficiat aan deze kinderen. 
Ik ben benieuwd wat de volgende groepen zullen brengen. 

Meester Paul.