zaterdag 26 maart 2016

WERELDWONDEREN DEEL 2.

De groep die de verborgen stad Petra in Jordanië behandelde maakte een mooie maquette van het klooster. Ze hadden zelfs voor ingebouwde verlichting gezorgd. Tevens maakten ze ook een verzorgde power-pointpresentatie.









Vervolgens kwam de groep van het Christusbeeld te Rio-De-Janeira in Brazilië aan bod. Dankzij Amélie die het Christusbeeld al bezocht heeft en over zeer goede informatie (reisboekjes) beschikte konden zij een power-point tonen die rijkelijk met informatie gevuld was. Deze groep knutselde het Christusbeeld in witte klei. Dat was niet zo eenvoudig maar is uiteindelijk toch gelukt. 










De laatste groep bestudeerde de Chinese Muur. Zij maakten op school in de computerklas hun presentatie. Het is ongelooflijk als je beseft dat die de stenen muur met verdedigingstorens meer dan 6000 km lang is. Dit is de afstand van hier naar Amerika over de Atlantische Oceaan en dan nog eens tot aan Washington. 






Nogmaals een dikke proficiat aan de kinderen die dit groepswerk schitterend gedaan hebben. 

Niemand van de leerlingen wou het laatste wereldwonder behandelen : Chichen Itza. De belangrijke stad van de Maya's op het schiereiland Yucatan in Mexico. Daarom zal ik dit zelf aan de kinderen voorstellen na de Paasvakantie. Een korte synthese van al deze wereldwonderen krijgen ze op papier. 
Daarmee sluiten we het aardrijkskundig thema af. De leerlingen zullen terug een aantal richtlijnen krijgen hoe ze dit kunnen studeren voor de volgende toets van W.O. (die zal pas in de 2de week na de Paasvakantie zijn).

Ik wens iedereen een zalige, deugddoende vakantie toe (zonder huiswerk !). 
Vooral genieten, veel buiten spelen, voor sommigen op reis gaan, dat staat nu op het programma.

Met vriendelijke groeten, 
meester Paul.